Grupos de Investigación

ACQUA Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas  y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante

Ready Study Go logo

Proyecto RSGO (Ready Study Go)

http://www.rsga-dev.net/ Info sheet

READY-STUDY-GO-Ahead! European Project: Linguistic and Cultural Coaching for Vocational Students in 9 European Languages.

RSG-Ahead! is a European project focused on the design of Specialized Language-training materials. These materials have been specifically created for vocational students that intend to go abroad for an on-the-job learning internship. The vocational areas and specific sectors developed are: Tourism, Restaurant, Kitchen and Service, Bakery, and Vehicle. In addition, in each of the nine target languages (Italian, French, German, Finnish, Estonian, Turkish, Swedish and Spanish), there is a General language and Culture learning material package. In short, the main aim of the RSGA project is to foster work-force mobility in the European countries.

LOGO LEXESP
Lexicología de los Lenguajes para Fines Específicos